header-ua

АПОСТИЛЬ НА ДОКУМЕНТИ ПРО ОСВIТУ

Путь на сайте

Типові помилки в оформленні освітніх документів

Шановні клієнти!

Перед подачею документів просимо Вас пересвідчитися у тому, що Ваші документи оформлені коректно та можуть бути засвідчені апостилем. Ознайомтеся з найбільш розповсюдженими помилками в оформлені документів. У разі наявності таких помилок у Ваших документах про освіту або додатках до них, зверніться із письмовою заявою про заміну документа або видачу дубліката до Вашого навчального закладу, його правонаступника, а в разі відсутності правонаступника – до Міністерства освіти і науки України.

Нагадуємо, спеціалісти Центру не мають впливу та не можуть нести відповідальності за оформлення документів про освіту навчальними закладами та іншими установами. Відповідальність за правильність оформлення та їхню вчасну видачу чи заміну (в разі необхідності) несуть навчальні заклади. Центр не приймає претензій щодо неправильного оформлення Ваших документів.

Найрозповсюдженіші помилки в оформленні освітніх документів навчальними закладами

1. Диплом або додаток до диплома не відповідає державному зразку, встановленому на дату його видачі

До 2014 року в Україні були затверджені єдині бланки документів про освіту для всіх навчальних закладів країни. З 2014 року вищі навчальні заклади отримали право видавати документи про освіту на власних бланках. При цьому перелік інформації в дипломах, додатках до дипломів державного зразка та академічних довідках, а також правила їхнього оформлення затверджені відповідними нормативно-правовими актами. Якщо диплом або додаток до нього за змістом чи оформленням не відповідає вимогам цих актів, такий документ не буде прийнятий для засвідчення апостилем. Зі зразками освітніх документів за різні роки Ви можете ознайомитися на сайті ENIC Ukraine.

2. Друковані печатки та підписи уповноважених осіб

Переконайтеся, що підпис ректора або іншої уповноваженої особи, а також печатка, якими засвідчені Ваш диплом і додаток, не нанесені типографським способом. В іншому разі вимагайте від навчального закладу замінити такий диплом або додаток до нього на документ, засвідчений власноручним підписом уповноваженої особи та відбитком печатки навчального закладу. До 2014 року, коли всі дипломи виготовлялися фотокомп’ютерним способом за єдиним зразком, зображення печатки і підпису на диплом наносилися також фотокомп’ютерним способом. Проте, такі документи містили декілька елементів додаткового захисту. Після відмови від виготовлення дипломів фотокомп’ютерним способом ці документи мають бути засвідчені, як і будь-які інші документи, мокрою печаткою та підписом.

3. Довідки, плани, програми або витяги з них не відповідають стандартам оформлення

Перевірте правильність оформлення довідки, архівної довідки, навчального плану, навчальної програми або витягів з них. Упевніться, будь ласка, що вони оформлені належним чином, відповідно до діючої нормативно-правової бази та стандартів оформлення таких документів.

Ці документи мають бути складені українською мовою та містити всі обов’язкові для них реквізити, а саме:

  • фірмовий бланк установи;
  • вихідний номер;
  • дату видачі;
  • назву документа;
  • ПІБ власника документа;
  • посаду;
  • прізвище та ініціали, а також підпис ректора (директора) або проректора;
  • гербову печатку навчального закладу.
* Якщо документ викладений на двох і більше окремих аркушах, він має бути прошитий, пронумерований та скріплений у спосіб, що унеможливлює його роз'єднання без порушення його цілісності. На ньому має бути зазначена кількість прошитих аркушів, проставлено відпис посадової (уповноваженої на підпис) особи та печатку вищого навчального закладу.

Орієнтовні зразки оформлення таких документів дивіться на нашому сайті. 

4. Оформлення дублікатів документів

Дублікат документа видається на бланку, який діє на момент видачі дубліката (а не первинного документа!). До дубліката переноситься вся інформація, наявна в первинному документі, у т.ч. назва, яку мав навчальний заклад на момент видачі первинного документа. Проте, це правило не розповсюджується на реквізити дубліката такі як номер і дата видачі дубліката. Дублікат засвідчується підписом посадової особи закладу, уповноваженої на підписання таких документів станом на дату видачі дубліката, зазначається її реальна посада, прізвище та ініціали. Дублікат засвідчується печаткою навчального закладу, який здійснює видачу дубліката.

Сподіваємося, що Ваші освітні документи оформлені без порушень. Проте, якщо Ви помітили одну з цих невідповідностей в своїх документах – просимо здійснити обмін освітнього документа до візиту в наш офіс. Це збереже Ваш час.

Звертаємо Вашу увагу на той факт, що такі порушення в оформлені документів також можуть стати на заваді успішному проходженню процедури визнання Ваших документів за кордоном. 

Оформлення освітніх документів

Якщо Вам необхідно пройти процедуру апостилювання, але документів про освіту недостатньо і Ви плануєте брати в навчальному закладі додаткові документи, такі як: довідка, архівна довідка, навчальний план, навчальна програма або витяги з них, впевніться, будь ласка, що вони оформлені належним чином, відповідно до діючої нормативно-правової бази та стандартів оформлення документів. Такі документи мають бути складені українською мовою та містити всі обов’язкові реквізити.


АПОСТИЛЬ ДЛЯ ВНЗ

Вищий навчальний заклад, з урахуванням строків перебування іноземців в Україні на законних підставах, подає документи про освіту іноземців для проставлення апостиля до Міністерства освіти і науки України, для легалізації - до Міністерства закордонних справ України.

Легалізація документів про освіту та проставлення на них апостиля здійснюється представником навчального закладу у рік видачі документів про освіту у такій послідовності: спочатку проставлення апостиля, потім – легалізація.

Зверніть, будь ласка, увагу!

До пакету документів ВНЗ додає листи-клопотання на проставлення апостиля та здійснення легалізації. Листи оформлюються на фірмовому бланку навчального закладу за підписом ректора (проректора) та завірений гербовою печаткою. У листах від вищих навчальних закладів зазначається перелік документів про освіту (ПІБ власника, назва, серія та номер документа про освіту, номер свідоцтва про визнання документа про попередню освіту, країна, для якої проставляється апостиль або штамп легалізації), а також інформація про підписанта документів про освіту (посада, прізвище та ініціали).

Для навчальних закладів медичного та фармацевтичного профілю на листі від ВНЗ потрібно додатково отримати візу директора Центру міжнародних програм МОЗ України Фісуна Юрія Івановича (за адресою: Київ, вул. Дорогожицька, 9, тел. для довідок (044) 205-48-09, Національна медична академія післядипломної освіти ім. Шупика). Документи про освіту інших навчальних закладів перевіряються за змістом та оформленням в управлінні міжнародного співробітництва та європейської інтеграції МОНу (пр. Перемоги, 10, тел. для довідок (044) 481-32-79).

Пропонуємо зразки листів від ВНЗ для проставлення апостиля та легалізації освітніх документів іноземних студентів.

Під час централізованої подачі представниками ВНЗ документів своїх випускників-іноземців діє спеціальна пропозиція на послуги з обробки документів.

Для подачі документів необхідно заповнити електронні заявки на особисту подачу документів в персональному кабінеті. Максимальна кількість документів в одній заявці - 40. Просимо попередньо узгодити день візиту представника ВНЗ за телефонами: (044) 484-64-45, (044) 484-64-95 для зручності та оперативної обробки документів.

За додатковою інформацією просимо звертатися до Міністерства освіти і науки України за контактним номером (044) 481-32-79, а також до Національного центру академічної мобільності: e-mail – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , тел. (044) 484-64-45.

Опис документів про вищу освіту (наукові ступені) державного зразка та додатків до них, академічної довідки

Зразки оформлення освітніх документів

Обов’язкові реквізити для довідок та архівних довідок:

  • фірмовий бланк навчального закладу;
  • вихідний номер;
  • дата видачі;
  • назва документу;
  • посада та ПІБ особи, яка підписала документ;
  • підпис ректора (директора) або проректора;
  • гербова печатка навчального закладу.

            Орієнтовний зразок оформлення довідок та архівних довідок

 

ФІРМОВИЙ БЛАНК НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

         _______________(адреса, телефон, факс, електронна адреса)__________________

 

 

       Вих. № _____________ від ___________р.

 

 

 

Архівна довідка

 

 

            Видана Іванову Івану Івановичу в тому, що він дійсно навчався з 01.09.2004р. по 30.06.2009р. за спеціальністю «Менеджмент» денної форми навчання Національного університету та 30 червня 2009 року отримав диплом спеціаліста АА № 12345678.

Вищезазначений документ надає право на здійснення професійної діяльності та право вступу до магістратури або аспірантури.

            Довідка видана для надання за місцем вимоги.

 

 

 

              Ректор                _________________________              Прізвище, ім’я, по батькові

                                                    (підпис)

                                              

                                              М.П.

 

Зверніть увагу, що академічна довідка має бути оформлена на бланку державного зразка згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 31.03.2015 р. № 193 "Про документи про вищу освіту (наукові ступені) державного зразка" та Наказу Міністерства освіти і науки України від 12.05.2015 р. № 525 "Про затвердження форм документів про вищу освіту (наукові ступені) державного зразка та додатків до них, зразка академічної довідки".

Таким чином, орієнтовний зразок оформлення довідок та архівних довідок не застосовується для академічних довідок.

Обов’язкові реквізити для навчальних планів, навчальних програм та витягів з них:

  • фірмовий бланк;
  • вихідний номер;
  • дата видачі;
  • назва документу;
  • посада та ПІБ особи, яка підписала документ;
  • підпис ректора (директора) або проректора;
  • гербова печатка навчального закладу.

Орієнтовний зразок оформлення навчальних планів, навчальних програм та витягів з них

 

ФІРМОВИЙ БЛАНК НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

          _______________(адреса, телефон, факс, електронна адреса)__________________

 

 

       Вих. № _____________ від ___________р.

 

 

                                                                           Затверджую:

                                                                           Ректор (перший проректор, проректор)

                                                                           Національного університету

                                                                            _____________  ПІБ

                                                                  

                                                                                 М.П.

 

 

Витяг з навчального плану

зі спеціальності «Фармація»

за якими Петров Петро Петрович

здобув кваліфікацію провізора

диплом ВВ № 98765432 від 15 липня 1991 року

 

          

 

 

                                                                     Харків-2013р.

 

Вимоги до оформлення документів відповідають:

  1. Типовій інструкції з діловодства;
  2. Закону України «Про засади державної мовної політики»;
  3. Національному стандарту України (Вимоги до оформлювання документів ДСТУ 4163-2003), затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 7 квітня 2003 року № 55, який установлює вимоги до бланків та оформлювання документів,  які обов’язково повинні бути оформлені на фірмових бланках навчальних закладів, мати вихідні номери та дати, містити в собі назви документів, підписи та відбитки печаток;
  4. Інструкції про порядок витребування документів соціально-правового характеру для громадян України, іноземців та осіб без громадянства, затвердженій Наказом Державного комітету архівів України Міністерства закордонних справ України від 11 червня 2001 року № 116/53.

"НІ" КОРУПЦІЇ

Шановні відвідувачі!

Колектив та керівництво нашого Центру намагається зробити процес обслуговування максимально простим і зручним для Вас. Просимо звернути увагу на кілька принципових для нас моментів.

Ми не беремо хабарів та презентів!

Маємо велике прохання не намагатися пропонувати нашим спеціалістам будь-які хабарі та презенти. Кожен наш спеціаліст має чіткі інструкції на такі випадки: виклик керівництва, служби охорони та поліції. Будь ласка, не ображайте нас та не підводьте під кримінальну відповідальність себе і нашого співробітника. Усі наші послуги є в прайсі, а їх результат не залежить від «зацікавленості» нашого спеціаліста. Ми пишаємося тим, що за час нашої роботи з 2009 року жоден клієнт не може сказати, що він давав хабар для вирішення питання у нашому Центрі. Якщо у Вас виникла підозра, що від Вас очікують додаткової «винагороди», обов’язково вимагайте зустрічі з начальником відділу та директором Центра.

Ми щиро вдячні за усі Ваші усні та письмові подяки, вони дуже важливі для нас. Подяки (як і скарги та зауваження) Ви можете залишити у книзі відгуків у нашому офісі, надіслати на адресу нашого центру – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. , або на адресу Міністерства освіти і науки України, у сфері управління якого ми працюємо – Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. . Також ми вдячні за Ваші відгуки на форумах та у соціальних мережах . Це найкраща та єдина можлива винагорода для нас, яка дає наснагу працювати і допомагати Вам і надалі.

Ми не відмовляємо у наданні послуг безпідставно!

Наголошуємо, що жоден наш співробітник не має права відмовити Вам у прийомі документів, якщо вони підлягають проставленню апостиля. Відмова у прийомі документів або у проставленні апостиля може бути пов’язана виключно з тим, що документ не підлягає цій процедурі. Окрім дотримання вимог нормативно-правових актів нашими спеціалістами, коректне оформлення документів - це також у Ваших інтересах. Якщо помилки та порушення в оформленні документів про освіту будуть помічені іноземною установою, для якої Ви готували документи, Ви можете отримати відмову. У такому разі виправлення ситуації для Вас буде набагато складнішим та потягне за собою додаткові витрати.

Ми не відмовляємо у прийомі документів старого зразка, якщо вони оформлені за нормами, що діяли на дату їх видачі. У таких випадках, незважаючи на всі складнощі, ми намагаємося отримати всю необхідну інформацію своїми силами, у т.ч. знайти інформацію про реорганізовані та розформовані навчальні заклади, витребувати інформацію з архівних установ тощо.

У разі відмови наші спеціалісти завжди надають вичерпну інформацію про її причини, хід розгляду документів та способи виправлення ситуації. Єдиний безальтернативний варіант – це фальшиві та змінені документи, які вилучаються та передаються до правоохоронних органів. За Вашим письмовим зверненням обов’язково надається офіційна відповідь.

Тільки офіційна оплата послуг!

Наш Центр не є бюджетною установою та не отримує фінансування чи компенсації за рахунок коштів державного бюджету України. Усі витрати на надання Вам послуг фінансуються виключно за рахунок надходжень від наших додаткових сервісів. Тому ми зі свого боку зацікавлені максимально розширити спектр наших послуг, що дозволить клієнтам знайти просте рішення своєї проблеми, у т.ч. у нестандартних та складних випадках. Оплата наших послуг завжди здійснюється одним із таких способів: через касовий апарат у нашому офісі, за квитанцією в банківській установі, через систему електронних платежів або за інвойсом у разі оплати з-за кордону. Будь-які інші форми оплати неможливі.

Крім того, наголошуємо, що Ви можете подати документи для проставлення апостиля, сплативши лише державне мито до загального фонду держбюджету України обсягом 51,00 грн для фізичних осіб або 85,00 грн для юридичних осіб. У цьому разі Ваші документи будуть обов’язково оброблені в нетерміновому режимі у порядку загальної черги. Ви також, як решта клієнтів, зможете відстежувати статус обробки документів у Вашому Персональному кабінеті та отримаєте sms-повідомлення про виконання Вашого замовлення.

Ми не створюємо штучні черги!

Протягом навчального року, з вересня до травня, Ви гарантовано можете подати документи в приймальні дні та години, подавши Вашу заявку за 30–40 хвилин до закінчення прийому. Черги у цей період в нашому Центрі, залежно від дня тижня, або відсутні, або невеликі. Також нагадуємо, що Ви можете забронювати дату і час візиту, заповнивши заявку на особисту подачу в Персональному кабінеті. Так Ви не витрачатимете час на очікування в черзі.

Сезонне навантаження припадає на червень–липень. У цей період всі навчальні заклади України видають документи про освіту, а у навчальних закладах за кордоном стартує вступна кампанія. З цих причин навантаження на Центр та кількість поданих документів зростає у 10 разів, а в окремі дні – у 20 разів порівняно з іншими періодами. Ми вживаємо усіх можливих заходів, щоб збільшити «пропускну спроможність» у ці два місяці. Проте повністю нівелювати цей пік та зробити його непомітним для Вас неможливо. У цей період через об’єктивні причини можливі черги. Також відчутне навантаження у травні та серпні.

Якщо Ви плануєте від’їзд за кордон і вже готуєте документи, будь ласка, не відкладайте їх подачу на літній період.

Ми не працюємо «з папірцями», ми працюємо з людьми!

Ми розуміємо, що за кожним документом, за кожним зверненням стоїть людина з її планами, мріями та сподіваннями. Тому, якщо це в наших силах, ми завжди йдемо Вам назустріч і намагаємося надати будь-яку можливу допомогу. Ми надаємо її, коли Ви навіть про це і не здогадуєтеся, відповідаючи на всі запити щодо Ваших освітніх документів від іноземних організацій із визнання, посольств та роботодавців. Ми не ставимося до своєї роботи формально, «перекладаючи папірці з місця на місце». Ми радіємо, коли Ви задоволені нашою роботою, ми переживаємо, коли Ви незадоволені. Для нас Ваші обґрунтовані зауваження – це заклик до дії та можливість удосконалити свою роботу. Отже, будемо вдячні за будь-які відгуки.

Зі свого боку, просимо поважного ставлення до наших співробітників!

З повагою,
керівництво Центра